Rabu, 5 September 2018

Blog



Hai dan Assalamualaikum semua...

 Saya nak kongsikan cara saya buat blog ni.
Sebenarnyalah kan, saya pun baru berjinak-jinak nak buat blog ni. So, kalau cam hambar ke apa ke maapkan saya sebab saya baru lagi hee..

Saya buat blog ni pun sebab lecture saya ajarkan. Kalau tak, memang tak buatlah blog ni hee sebab tak berapa minat sangat menaip ..Tapi mungkin blog ni boleh berkembang lagi bila dah makin besar nanti ke haa kita tataukann 😂

Kay sebelum tu, apa itu blog?Blogspot adalah salah satu platform gergasi kepunyaan google. Google menawarkan tempat untuk kita membina website atau blog secara percuma.

Mari kita lihat sejarah blogspot ini. Blogspot atau dikenali juga sebagai blogger mula diperkenalkan pada tahum 1999 yang diasaskan oleh Pyra Labs. atas faktor yang tidak diketahui blogspot telah telah dibeli dan diambil alih oleh google untuk dijadikan anak syarikatnya pendek kata platform blogspot telah menjadi hak milik mutlak google dan pada ketika inilah blogspot mula meletup dan terkenal diseluruh dunia.

Untuk mendapatkan sebuah website atau blog ini, anda hanya memerlukan sebuah akaun google sahaja. Macam mana nak daftar akaun google? Mudah sahaja, hanya perlu sebuah emel gmail dan anda telah mendapat sebuah akaun google. Dengan akaun gmail tersebut anda mampu mengguna pelbagai fungsi yang ditawarkan oleh google secara percuma, hebat kan?





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Microsoft Powerpoint

MICROSOFT POWERPOINT? Apa benda tu? ↪Microsoft powerpoint ni ialah program persembahan yang dibangunkan oleh microsoft untuk digunakan pa...